Friday, May 13, 2011

با سلام به عزیزانی که از بلاگ ما دیدن می کنند...اسم من رضا است،ودر بلاگ به فارسی می نویسم،وهمسرم به انگلیسی...ما سعی
داریم،تجارب زندگی در قطب شمال را با دیگر عزیزان تقسیم کنیم. با احترام     رضا


وسایل دست ساز (درقطب شمال
)

 مردمان بومی هراز گاهی در خانه.ها را می زنند،ووسایل دستی که ساخته اند،بفروش می رسانند...یاد گذشته ها می افتم،که در شهرمان "نمکی ها"داد،میزدند..."وسایل کهنه می خریم و...."عشقی می کردیم،دورشان جمع می شدیم،ووسایل مسی ،دمپایه کهنه و....را به آنها می دادیم،وآنها نیز با وسایل دیگر "طاق"(عوض)می کردند....خانم مسنی از بومیان اینجا در خانه مان را زد،وگفت:"جوراب،دستکش و...دست ساز برای فروش دارم،می خری..."دو کلاه دست بافت،که بنظرم یونیک است،از او خریدیم.....وهمچنین.دیروز یک نوع چاقو ی..دست ساز که مخصوص پوست کندن ماهی و...می باشد،از آنها خریدم....هنوز نمی دانم،چگونه باید از آن استفاده کنم،ولی می دانم،بزودی جزء ابزار اصلی من می شود....این نوع چاقو را قبلا در بازار ماهی فروشان بندر عباس دیده بودم(شباهت زیادی به آن دارد...)

No comments:

Post a Comment